Wat is orthomoleculaire therapie?

Orthomoleculaire therapie wordt ook wel evolutionaire geneeskunde, basale geneeskunde of leefstijlgeneeskunde genoemd.

Onze Westerse hedendaagse levensstijl is een echte “on”-levensstijl: we gaan met twee gaan werken, we willen sporten, we willen tijd voor de kinderen, vrienden en familie, we willen gezond eten, we willen op reis kunnen gaan, … en ook sociale media zijn bij dit alles niet meer weg te denken.

Ondanks dat er zoveel te doen is rond alles wat goed en gezond voor ons is, zijn er almaar meer welvaartsziekten als diabetes mellitus type II, obesitas, fibromyalgie, CVS, burn-out, hypertensie, slaapproblematiek, en ga zo maar voort.

​We lijken onze “off-knop” kwijt te zijn, we weten onvoldoende of niet waar alle symptomen vandaan komen en grijpen maar al te vaak naar medicatie om symptomen te onderdrukken.

​Bij orthomoleculaire therapie worden heel wat factoren in kaart gebracht (psycholoog-emotioneel, nutritioneel, levensstijlfactoren,…), en wordt gekeken wat waar fout liep in jouw lichaam, zodat we tot een fysiologische en wetenschappelijk onderbouwde verklaring van jouw symptomen komen.

Wie begrijpt vanwaar zijn/haar symptomen komen,begrijpt ook waarom bepaalde interventies aangeraden worden, wat een belangrijk aspect is om een therapie vol te houden.

​De klinisch-psycho-neurologische immunologie is een ongelofelijk interessant vak, en na mijn opleiding tot orthomoleculair therapeut ga ik ook verder met de opleiding tot kPNI-therapeut.

Voor welke klachten kan je bij ons terecht?

Darmklachten, intoleranties, allergieën en eczeem

Stress-, stemmings- en slaapproblemen

Gewrichtsklachten: artrose, artritis, osteoporose, jicht

Overgewicht en diabetes type II